Každodenní program dětí v mateřské škole má napomáhat zdravému způsobu života dětí. Připravuje se se zřetelem na potřeby vývoje dětí, je pružný, umožňuje reagovat na neplánované situace, dovoluje zohlednit náladu skupiny dětí.
Základní hlediska, ze kterých denní program mateřské školy vychází:
- respektování vývojových a věkových zvláštností dětí
- prostor pro individuální vývoj
- prostor pro rozmanité činnosti, zejména hru a prožitkové učení
- prostor pro rozvíjení vzájemných vztahů
Denní program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivit a odpočinku.
6.00 - 7.00 - scházení dětí, hry dle volby a přání dětí
7.00 - 8.30 - ranní hry, komunitní kruh (podle potřeby), didakticky zacílené činnosti, individuální práce s dětmi, smyslové hry
8.30 - 8.45 - ranní cvičení
8.45 - 9.15 - hygiena, svačina
9.15 - 9.45 - pokračování didakticky cílených činností, hry, komunitní kruh
9.45 - 10.00 - hygiena, příprava na pobyt venku
10.00 - 11.45 - pobyt venku
11.45 - 12.15 - hygiena, oběd
12.15 - 14.00 - hygiena, odpočinek, náhradní nespavé aktivity
14.15 - 14.30 - hygiena, svačina
14.30 - 16.30 - odpolední zájmové činnosti dětí (hry, činnosti)
dětí
v MŠ
třídy
v MŠ
odborných
pedagogů
aktivit
přes rok